امروزه هدف آموزش ریاضی در دورهی ابتدایی بهطورکلی تغییر کرده است.رویکردهای جدید بیشتری روی ساختارها، ارتباطات، اکتشافات، مهارتهای حل مسأله تفکر، روابط بین فردی و روحیه همکاری تأکید میکند.
1- علاقهمند کردن دانشآموزان دبستانی به یادگیری به ویژه یادگیری ریاضی و ایجاد نگرش مثبت در آنان، نسبت به مدرسه و تحصیل
2- تقویت روحیه همکاری در بین شاگردان و تبدیل کردن رقابت به رفاقت در کلاس درس ریاضی
3- وادار کردن شاگردان به تفکر در مورد مسائل و تقویت اعتماد به نفس آنان جهت حل مسائل ریاضی و رشد تفکر انتقادی و مهارتهای سطح بالای تفکر
4- پرورش مهارتهای اساسی خواندن، نوشتن و حساب کردن در کودکان
5- فعال کردن کلاس درس ریاضی از طریق فراهمآوری زمینه بحث معلم با شاگرد و شاگرد با شاگرد
6- تقویت روحیه تحقیق در بین شاگردان از طریق آشنا کردن آنها با موقعیتهای روزمرهی زندگی
7- تقویت مهارتهای کلامی و ارتباطی شاگردان
8- تقویت یادگیری معنیدار با استفاده از مواد و وسایل آموزش عینی و ملموس
ریاضی ,تقویت ,مهارتهای ,یادگیری ,شاگردان ,روحیه ,کلاس درس ,بین شاگردان ,در بین ,از طریق ,تقویت روحیه
درباره این سایت